Reklama

Karczew ma dość! Chce walczyć o bezpośrednią linię autobusową do Warszawy

Mieszkańcy mają ogromne trudności z dojazdem do Warszawy. Dlatego władze Karczewa szukają rozwiązania. Czy uda się przedłużyć warszawską linię?
Karczew ma dość! Chce walczyć o bezpośrednią linię autobusową do Warszawy

Autor: Agnieszka Jaskulska

Po tym, jak ponad rok temu prywatny przewoźnik MiniBus przestał kursować do Warszawy, co wywołało ogromne poruszenie wśród mieszkańców powiatu otwockiego (MiniBus zapewniał bezpośredni dojazd autobusem z Karczewa przez Otwock do Warszawy, ale po trzech dekadach pracy zamknął działalność). Mieszkańcy powiatu otwockiego musieli przesiąść się do pociągu lub komunikacji ZTM m.in. linii 722, L50, L51 czy skorzystać z autobusów prywatnych przewoźników kursujących m.in. przez gminy: Celestynów, Osieck czy Karczew. Pasażerowie od dawna narzekają na uciążliwości związane z dojazdem do stolicy m.in. przez utrudnienia na kolei, liczne przesiadki i brak bezpośredniego połączenia z Warszawą czy Falenicą, o czym informujemy na bieżąco. W lutym br. Starostwo Powiatowe w Otwocku uruchomiło linię autobusową K51 na trasie Otwock Mały – Karczew – Otwock – Józefów – Falenica (informowaliśmy o tym w lutym br.). 

Linia K51 to nadal za mało!

– Linia K51 z Otwocka Małego do Falenicy wraz z kursami linii autobusowej L51 utworzyły sieć połączeń z centrum Karczewa do Otwocka, umożliwiając realizację 4 kursów w każdej godzinie w godzinach szczytu i 2 kursy w pozostałych porach dnia – wyjaśnia burmistrz gminy Karczew, Michał Rudzki. – Linia K51 zakończyła również okres wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców okolic ul. Częstochowskiej, w tym Osiedla Nowy Karczew – dodaje burmistrz. I dodaje, że od 2019 roku przez gminę kursuje także nocna linia N72 do Karczewa. – Poprzez Powiatowo-Gminny Związek Autobusowy uruchomiliśmy także połączenie autobusowe z Osiecka przez Sobienie Jeziory, Piotrowice, Sobiekursk, Ostrówiec aż do Otwocka. Jako Gmina wprowadziliśmy również całkiem nowe połączenie Kosumce - Ostrówek - Glinki - Góra Kalwaria – wylicza burmistrz. – Mimo pandemii utrzymaliśmy połączenia Kosumce - Ostrówek - Glinki - Kępa Nadbrzeska - Nadbrzeż - Otwock Wielki - Karczew - Otwock, a także Całowanie - Łukówiec - Janów - Karczew - Otwock. Bez wsparcia finansowego gminy te połączenia zostałyby zlikwidowane w trudnym okresie przez prywatnych przewoźników – zaznacza Rudzki. 

Czy uda się wydłużyć trasę 702?

Według mieszkańców gminy Karczew, Otwocka czy Józefowa linia K51 nie rozwiązuje problemów z dotarciem do Warszawy. – Brakuje bezpośredniego połączenia z Warszawą – komentują pasażerowie. W najtrudniejszej sytuacji są mieszkańcy gminy Karczew, którzy muszą dojechać autobusem L51 do PKP Otwock, aby tam przesiąść się do pociągu, gdzie w drodze do Warszawy czekają ich kolejne przesiadki (w ostatnich tygodniach było bardzo dużo utrudnień na kolei). Na jednym z lokalnych forów internetowych rozgorzała dyskusja na ten temat. – Szkoda, że linia L51 dojeżdża tylko do PKP Otwock. Powinna kursować przez Józefów do Falenicy. To by ułatwiło życie wielu osobom – komentuje jeden z mieszkańców.

Władze gminy Karczew ponownie postarają się o to, by z Karczewa kursował autobus bezpośrednio do stolicy. – Ponownie wystąpiłem do Warszawskiego Transportu Publicznego z pismem dotyczącym wydłużenia trasy linii 702 do Karczewa (obecnie 702 dojeżdża tylko do Otwocka – przyp. red.). W najbliższym czasie planuję również przeprowadzić spotkania z władzami Warszawy, Zarządem Transportu Miejskiego, a także parlamentarzystami z naszego obszaru, aby omówić kwestię uruchomienia bezpośredniej linii autobusowej łączącej Karczew ze stolicą – podkreśla burmistrz gminy Karczew, Michał Rudzki. 

I wyjaśnia, że w ostatnich latach gmina wydawała na transport zbiorowy około 170 tys. zł, natomiast aktualnie w planie na przyszły rok widnieje kwota niemal 2 mln zł.

Starostwo już starały się o przedłużenie 521

Przypominamy, że władze powiatu już podjęły starania o przedłużenie trasy linii 521 (kursującej przez Falenicę), aby autobus mógł dotrzeć przez Otwock i Karczewa. Niestety, petycja powiatu została odrzucona przez ZTM w Warszawie. W oficjalnym piśmie ZTM poinformowało, że ze względu na niedobór personelu nie udzielają zgody na rozszerzenie trasy do Karczewa. Przedłużenie warszawskich linii autobusowych wiąże się również z wysokimi kosztami utrzymania linii. Mieszkańcy jednak od dawna proszę samorządy powiatu otwockiego, aby znalazły rozwiązanie i zapewniły bezpośrednie połączenie autobusowe ze stolicą.

Linia autobusowa L51 kursuje pomiędzy Karczewem, a Otwockiem. Fot. Agnieszka Jaskulska
Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama