Reklama

Nowiutkie biuro obsługi dla mieszkańców i przedsiębiorców w Wiązownie

W budynku urzędu gminy zakończył się remont Biura Obsługi Mieszkańców. Dzięki temu mieszkańcy mogą załatwiać sprawy w komfortowych i nowoczesnych warunkach.
Nowiutkie biuro obsługi dla mieszkańców i przedsiębiorców w Wiązownie

Autor: UG Wiązowna

Zakończyła się przebudowa Biura Obsługi Mieszkańca (BOM) w Urzędzie Gminy Wiązowna, która rozpoczęła się w listopadzie ub. r. i główne wejście znowu jest otwarte. Od poniedziałku mieszkańcy mogą wchodzić do budynku od głównej ulicy – na czas remontu trzeba było korzystać z bocznych drzwi. 

Duże zmiany

– W ramach modernizacji BOM-u dokonaliśmy zmian w układzie stanowisk, przenieśliśmy kancelarię, oraz stworzyliśmy przeszklone pomieszczenie dedykowane obsłudze przedsiębiorców, co cieszy się rosnącym zainteresowaniem – informuje urząd gminy. – Wykonawca przeprowadził kompleksowe prace, obejmujące demontaż mebli, likwidację wiatrołapu, wymianę starych podłóg na nowe w głównym pomieszczeniu, korytarzu na parterze oraz na schodach prowadzących na piętra. Dodatkowo wymienił balustrady – wylicza urząd. 

Nowe boksy dla pracowników

Po zakończeniu prac nad podłogami wykonawca pomalował także ściany i zamontował nowe ścianki działowe. – Efektem tych zmian jest wydzielone miejsce dla pracownika obsługującego lokalne firmy i przewoźników taxi, a także nowe stanowiska dla pracowników wydziałów: podatków, planowania przestrzennego, środowiska i nieruchomości. Kancelarię obsługującą mieszkańców przeniesiono w miejsce, gdzie wcześniej znajdowało się stanowisko obsługujące m.in. wnioski programu „Czyste powietrze” – tłumaczy urząd. 

Gdzie znajduje się biletomat?

Obecnie układ Biura Obsługi Mieszkańca jest znacznie bardziej funkcjonalny, a samo pomieszczenie stało się bardziej przyjazne zarówno pracownikom, jak i mieszkańcom załatwiającym swoje sprawy. – Biletomat, służący do pobierania biletów do odpowiednich stanowisk, pozostaje w tym samym miejscu – podkreśla urząd. 

Nowa klatka schodowa i winda

W 2023 roku przeprowadzono również modernizację głównej klatki schodowej w urzędzie, instalując windę, która kosztował około 179 tys. zł. – Fundusze na ten cel pochodziły głównie z dotacji – dodaje urząd. I zaznacza, że zarówno balustrady, jak i winda, są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na parterze dodatkowo została urządzona toaletę z udogodnieniami dla matek z dziećmi i osób z niepełnosprawnościami, a jej remont kosztował około 37 tys. zł.

Schemat i pętla indukcyjna

W urzędzie zamontowano także tabliczki tyflograficzne, informujące o mniejszych pomieszczeniach, takich jak pokoje, sala konferencyjna, toaleta, oraz plany tyflograficzne zawierające schemat rozmieszczenia poszczególnych pomieszczeń w budynku. Biuro Obsługi Mieszkańca zostało wyposażone w pętlę indukcyjną.

Nowe Biuro Obsługi Mieszkańca. Fot. UG Wiązowna

 

Nowe Biuro Obsługi Mieszkańca. Fot. UG Wiązowna
Przed remontem. Fot. UG Wiązowna
Czytaj także:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama