Reklama

Rusza rekrutacja dla 7-latków. Harmonogram i zasady zapisów

Za kilka dni rozpocznie się elektroniczna rekrutacja dla siedmiolatków. Kiedy i gdzie można składać dokumenty? Jaki jest harmonogram rekrutacji?
Rusza rekrutacja dla 7-latków. Harmonogram i zasady zapisów

W poniedziałek, 19 lutego od godz. 9.00 rozpoczyna się rekrutacja do klas pierwszych w szkołach podstawowych. Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025 będzie prowadzona przede wszystkim elektronicznie, ale także w formie papierowej w placówce pierwszego wyboru. 

Do klas pierwszych przyjmowane są:
  • dzieci 7-letnie (urodzone w 2017 roku) – dziecko objęte obowiązkiem szkolnym,
  • dzieci 6-letnie (urodzone w 2018 roku) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało  z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole, albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.

Dziecko, któremu organ prowadzący wskazał, jako miejsce realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, oddział przedszkolny w szkole podstawowej innej niż szkoła, w której obwodzie mieszka dziecko przyjmowane jest na podstawie wniosku. Wniosek taki składa się do dyrektora szkoły w terminie 5-16.02.2024 roku do godz. 12.00.

Harmonogram rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych

Od 5 do 16 lutego do godz. 12.00 – składanie przez rodziców/prawnych opiekunów wniosków o przyjęcie dziecka do I klasy (oddział przedszkolny w szkole podstawowej innej niż szkoła, w której obwodzie dziecko mieszka).

Od 19 lutego (od godz. 9.00) do 1 marca do godz. 15.00 – składanie wniosków/zgłoszeń o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Od 4 do 15 marca do godz. 8.00 – weryfikacja wniosków/zgłoszeń przez komisję rekrutacyjną.

18 marca godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

Od 18 marca do 22 marca do godz. 15.00 – obowiązek potwierdzenia przez rodziców/ prawnych opiekunów woli przyjęcia w postaci pisemnego lub elektronicznego oświadczenia.

25 marca godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

– Włączenie się w postępowanie rekrutacyjne musi nastąpić pomiędzy datą rozpoczęcia rekrutacji a datą jej zakończenia – informuje otwocki ratusz. I wyjaśnia, że data i godzina wprowadzenia danych dziecka do systemu informatycznego, wydrukowania wniosku, złożenia wniosku w szkole i zatwierdzenia wniosku nie będą miały wpływu na przyjęcie dziecka. – Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole, przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia wraz z oświadczeniem o miejscu zamieszkania dziecka – wyjaśnia urząd.

  • Rodzice/prawni opiekunowie, którzy korzystają z komputera i Internetu: wypełniają w systemie informatycznym zgłoszenie o przyjęcie dziecka; drukują wypełnione zgłoszenie i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają je w szkole obwodowej;
  • Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie mają możliwości skorzystania z komputera i Internetu: pobierają druk zgłoszenia w dowolnej szkole; wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają go w szkole rejonowej; informacje zawarte w zgłoszeniu wprowadza do systemu informatycznego dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego pracownik szkoły.
  • Podpisy złożone na zgłoszeniu są potwierdzeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym;
  • Za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych w zgłoszeniu z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia odpowiedzialny jest dyrektor szkoły obwodowej lub upoważniony przez niego pracownik szkoły.
  • Po zakończeniu prac komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
  • Po zakończeniu etapu potwierdzania woli przez rodziców/opiekunów prawnych uczniów, którzy składali wniosek kandydata spoza obwodu, komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
  Kandydaci spoza obwodu

– Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły – wyjaśnia otwocki urząd. I dodaje, że kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym.

  • Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do trzech dowolnie wybranych szkół, układając własną listę preferencji (z czego jedną ze szkół będzie szkoła obwodowa).
  • Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru.
  • Niezależnie od liczby wybranych szkół, rodzice/prawni opiekunowie składają wniosek o przyjęcie dziecka wyłącznie w szkole pierwszego wyboru.
  • Rodzice/prawni opiekunowie, którzy korzystają z komputera i Internetu wypełniają w systemie informatycznym wniosek o przyjęcie dziecka, drukują wypełniony wniosek i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają go w szkole pierwszego wyboru
  • Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie mają możliwości skorzystania z komputera i Internetu, pobierają druk wniosku w dowolnej szkole; wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają go w szkole rejonowej, informacje zawarte we wniosku wprowadza do systemu informatycznego dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego pracownik szkoły.
  • Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają, określone w uchwale Rady Miasta Otwocka, oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów.
  • Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
  • W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium.
  • Po zakończeniu prac komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
  • Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają potwierdzenie woli przez system informatyczny lub pisemnie w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany.
  • Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Co zrobić, jeśli dziecko nie zostało przyjęte?

– Rodzice lub prawni opiekunowie dziecka, które nie zostało przyjęte, mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola/szkoły w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych – wyjaśnia otwocki ratusz. – Rodzice mogą także wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia kandydata w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje takie odwołanie w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania – wyjaśnia ratusz. 

Link do elektronicznej rekrutacji do 1 klasy szkoły podstawowej – https://rekrutacje-otwock.pzo.edu.pl/elemento-public/  
Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama