Prace mają na celu zastąpienie wysłużonych obiektów i poprawę bezpieczeństwa nie tylko dla kierowców, lecz także dla pieszych i rowerzystów. Kierowców w najbliższych miesiącach czekają spore utrudnienia.
Inwestorem jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który podpisał umowę z firmą Skanska na realizację projektu. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 12,9 miliona złotych.
– Dotychczasowe obiekty nad rzeką Świder oraz nad Kanałem Bielińskiego zostaną zdemontowane, a w ich miejsce powstaną dwa nowoczesne jednoprzęsłowe mosty – informuje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Jak podkreśla Marcin Witos z firmy Skanska, czas będzie jednym z największych wyzwań na budowie. – Ze względu na krótki czas realizacji, będziemy musieli wykonywać oba obiekty równocześnie, w tym samym czasie, co będzie wymagało dobrej organizacji pracy i planowania robót – mówi przedstawiciel wykonawcy.
Początkowo prace budowlane nie miały wpływu na ruch drogowy. Firma Skanska przygotowywała teren pod obiektami.
Od środy, 6 marca od godziny 10 drogowcy planują wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na odcinku trasy „801” od ul. Górczewskiej w Józefowie do ul. Wiślanej w Karczewie. Wyznaczono objazd drogą wojewódzką nr 721 (ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego, ul. Wawerska, ul. Wiązowska w Józefowie i ul. Wiązowska w Emowie), drogą ekspresową S17 i drogą krajową nr 50.
Propozycja objazdów zaniepokoiła okolicznych mieszkańców, którzy twierdzą, że część kierowców może wybrać lokalne drogi, co spowoduje znaczne utrudnienia w Karczewie, Otwocku oraz Józefowie.
– Każda zorientowana w topografii naszego powiatu osoba wie, że kierowcy nie będą nadkładać kilometrów, jadąc do S17, tylko skrócą objazd ulicami Kraszewskiego i Wyszyńskiego, co w sytuacji przebudowy skrzyżowania ulic Batorego i Karczewskiej oznacza komunikacyjny Armagedon dla Otwocka i Karczewa – czytamy w lokalnych mediach społecznościowych.
Dlatego Zarząd Powiatu Otwockiego 29 lutego zaapelował do marszałka Adama Struzika, aby nie zatwierdzał organizacji ruchu bez pozytywnej opinii Zarządu Dróg Powiatowych oraz ewentualnie wprowadził objazd dopiero po zakończeniu przebudowy ulic Batorego i Karczewskiej. Co mogłoby zmniejszyć zakorkowanie ulic w regionie.
Przewidywany termin przywrócenia stałej organizacji ruchu to 23 października 2024 r.
Napisz komentarz
Komentarze