Nie milkną telefony od oszustów. Każdego dnia przestępcy dzwonią do swych ofiar, podając się za policjantów, bankowców, czy bliskich. Przedstawiają zmyśloną, dramatyczną historię, której celem jest zawsze wyłudzenie gotówki lub cennych przedmiotów. I tak podszywając się pod funkcjonariusza, informują np. o prowadzeniu tajnej akcji, wymierzonej w hakerów. Jednocześnie przekonują rozmówcę, że zgromadzone przez niego w banku oszczędności są zagrożone, a jedyną możliwością zapobieżenia ich utracie, jest przekazanie pieniędzy na przechowanie stróżom prawa. Pamiętajmy, że to oszustwo! W takiej sytuacji od razu należy się rozłączyć i zgłosić ten fakt pod numer 47 72 33 222 lub 112!
Podobnie należy postąpić w przypadku, gdy odbierzemy telefon od osoby podającej się np. za pracownika banku, który informuje o nieuprawnionych transakcjach na naszym rachunku bankowym i w celu ich anulowania, żąda podania danych logowania do konta.
Pamiętajmy, aby nigdy nie przekazywać haseł, kodów i innych informacji dostępowych do naszych kont bankowych!
Innym razem oszust może zadzwonić podając się za syna wnuczka lub znajomego, który nagle znalazł się w kryzysowej sytuacji i pilnie potrzebuje pożyczki. Zaznacza, że nie może osobiście odebrać pieniędzy, więc wysyła do naszego mieszkania kolegę. Zdarza się, iż przestępca od razu poleca pozostawić gotówkę we wskazanym miejscu, np. w śmietniku, pod samochodem, a nawet na ogrodzeniu.
Nie przekazujmy obcym osobom pieniędzy! Próbę oszustwa zgłoś, dzwoniąc pod numer 47 72 33 222 lub 112!
Przestępcy cały czas modyfikują swoje metody, aby zdobyć nasze pieniądze. Ofiarami oszustów padają nie tylko seniorzy, ale też osoby w średnim wieku. Zachowajmy czujność i rozwagę, Pamiętajmy, że przez telefon każdy może podać się za policjanta, pracownika banku lub krewnego! Nie przekazujmy nieznajomym swoich danych osobowych, informacji dostępowych do kont bankowych oraz gotówki, czy wartościowych przedmiotów. O każdej próbie oszustwa powiadom Policję!
Napisz komentarz
Komentarze