Reklama

Kiedy przebudują „Nadwiślankę” w Karczewie i Józefowie?

Na tę inwestycję od lat czekali nie tylko mieszkańcy okolic drogi wojewódzkiej nr 801 w gm. Karczew. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na wykonawcę, który przebuduje kilka kilometrów karczewskiej obwodnicy. Natomiast mieszkańcy Józefowa muszą uzbroić się w cierpliwość, bo drogowcy nadal analizują przebieg przyszłej trasy na odcinku Józefów-Warszawa.
Kiedy przebudują „Nadwiślankę” w Karczewie i Józefowie?
Mieszkańcy ul. Górczewskiej od lat walczą o poprawę bezpieczeństwa na „Nadwiślance” m.in. na wysokości stacji benzynowej i skrętu do Otwocka, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków, w tym śmiertelnych.

Autor: fot. AJ

Od kilku lat Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie modernizuje drogę wojewódzką nr 801 m.in. na wysokości powiatu otwockiego. Inwestycja jest realizowana etapami. Rok temu przebudowano odcinek „Nadwiślanki” pomiędzy ul. Wiślaną w Karczewie a rondem w Otwocku Małym. Teraz planuje się przebudowę znacznie dłuższego fragmentu trasy tj. od drogi wojewódzkiej nr 798 (rondo w Otwocku Małym) do ronda, gdzie „Nadwiślanka” przecina się z drogą krajową nr 50 na wysokości Piotrowic. Niedawno został rozstrzygnięty przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych rozbudowy „801”. Do przetargu zgłosiło się pięć przedsiębiorstw. – Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag, która przebuduje karczewski odcinek trasy za 87,7 mln zł – informuje Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie. I podkreśla, że wykonawca będzie miał dwa lata na realizację robót od daty zawarcia umowy. 


Trasa będzie szersza, doświetlona i z drogami serwisowymi

– Podpisanie umowy z wykonawcą odbędzie się na początku grudnia – zaznacza Michał Rudzki burmistrz gm. Karczew. – To strategiczna inwestycja drogowa dla naszej gminy, która nie tylko odciąży centrum miasta z ruchu ciężarowego, ale również otworzy nowe tereny dla przedsiębiorców między Karczewem a Janowem, gdzie znajduje się wiele nieruchomości przeznaczonych pod działalność usługową i gospodarczą – wyjaśnia burmistrz Rudzki. I dodaje, że w ramach przebudowy karczewskiej obwodnicy, trasa zostanie poszerzona i w wielu miejscach będą drogi serwisowe, które zapewnią mieszkańcom czy przedsiębiorcom dojazd do nieruchomości, które znajdują się wzdłuż "Nadwiślanki". Trasy serwisowe ułatwią życie również rowerzystom. – Droga wojewódzka nie tylko będzie szersza i bezpieczniejsza, ale także doświetlona na skrzyżowaniach czy zjazdach na lokalne drogi – mówi burmistrz gm. Karczew. Takie oświetlenie powstanie m.in. na zjazdach do Janowa, Wygody, Ostrówca czy Sobiekurska. Roboty budowlane rozpoczną się wiosną 2023 r. – Planowany termin realizacji inwestycji to 24 miesiące od daty zawarcia umowy – wyjaśnia inwestor. I dodaje, że czasowa organizacja ruchu zostanie opracowana przez wykonawcę dopiero po podpisaniu umowy (trasa ma być przejezdna, ale ruch będzie odbywał się wahadłowo). Trzeba jednak liczyć się z wieloma utrudnieniami.

Józefowski odcinek dopiero za kilka lat?

Na modernizację "Nadwiślanki" od lat czekają także mieszkańcy Józefowa. Józefowski odcinek „801” jest ostatnim fragmentem trasy przed wjazdem do stolicy i na drogę ekspresową S2. To oznacza, że ruch na tym odcinku jest najbardziej natężony. – Od kilku dekad mówi się o planowanej przebudowie trasy „Nadwiślanki”, ale urzędnicy, samorządowcy i drogowcy przepychają się pismami, a dokumentacji projektowej, jak nie było, tak nie ma – podkreślali mieszkańcy Józefowa, którzy we wrześniu uczestniczyli w komisji rozwoju gospodarczego sejmiku mazowieckiego (komisja odbyła się w UM Józefów).

Mieszkańcy ul. Górczewskiej od lat walczą o poprawę bezpieczeństwa na „Nadwiślance” m.in. na wysokości stacji benzynowej i skrętu do Otwocka, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków, w tym śmiertelnych. – Nasze dzieci nie są bezpieczne, bo codziennie jadą rowerem lub idą pieszo do szkoły właśnie „Nadwiślanką”, a od Górek aż do skrzyżowania „801” z ul. Wyszyńskiego nie ma chodnika, ścieżki rowerowej, oświetlenia ani nawet pobocza. To bardzo niebezpieczny odcinek – podkreśla jedna z mieszkanek Górek. Wiele osób uważa, że do czasu przebudowy „Nadwiślanki” minie jeszcze wiele lat i do tego czasu drogowcy powinni znaleźć rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo na drodze, np. stawiając tymczasowe, plastikowe ronda na skrzyżowaniach dróg lokalnych z „801”. – W kwestii nowego przebiegu DW 801 na tym etapie trudno wskazywać jakikolwiek przebieg trasy. Dołożymy wszelkich starań, aby w przyszłym roku ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej planowanej trasy. Dopiero na etapie prac projektowych można rozmawiać o ewentualnym przebiegu trasy. Na pewno zostanie uwzględniony korytarz, który jest zabezpieczony od wielu lat pod planowaną drogę – zapewnia Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Obecnie trwa analiza bezpieczeństwa ruchu na "801", która uwzględnia skrzyżowania trasy z ulicami: Graniczną, Kard. Stefana Wyszyńskiego i Górczewską. Jak zapewnia MZDW opracowanie ma być gotowe pod koniec tego roku. 

Na drodze wojewódzkiej często dochodzi do poważnych zdarzeń drogowych: 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama