Trwa modernizacja trasy z Warszawy w kierunku Otwocka. Na jakim etapie jest inwestycja? – Kursowanie pociągów zapewnia bajpas na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer – podkreśla Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. – Ułożone są dwa nowe tory w obszarze rezerwatu Olszynka Grochowska. Przy stacji Warszawa Wawer budowana jest konstrukcja nowego budynku nastawni, w którym umieszczone będzie lokalne centrum sterowania. Na wiosnę przyszłego roku zaplanowano przebudowę peronu w Wawrze – zapewnia Karol Jakubowski z PLK. I dodaje: – Wykonawca ustawił ściany nowego wyspowego peronu Warszawa Gocławek, pod wiaduktem przy ul. Marsa w ciągu Trasy Siekierkowskiej. Zdemontowano stare słupy sieci trakcyjnej i tor – wyjaśnia PLK.
Jakubowski tłumaczy, że modernizacja odcinka linii kolejowej nr 7 z Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer to pierwszy etap prac pomiędzy Warszawą a Otwockiem. Kolejnym i jednocześnie ostatnim etapem przebudowa „Siódemki” będzie odcinek od Wawra do PKP Świder. Rozpoczęcie inwestycji jest planowane na 2024 rok. Wtedy też będzie znany harmonogram prac. Wiadomo jednak, że przebudowa mostu kolejowego na rzece Świder między Otwockiem a Józefowem będzie prowadzona w czasie całej modernizacji linii kolejowej na odcinku Wawer-Otwock. W ramach prac na tym odcinku planowana jest budowa ekranów akustycznych wzdłuż torów. Wysokość ekranów na poszczególnych odcinkach będzie wynosiła od dwóch do pięciu i pół metra. Część z nich będzie dostosowana do obsadzenia zielenią.
Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że inwestycja za ponad 400 mln zł na linii otwockiej zwiększy dostępność linii o charakterze aglomeracyjnym i regionalnym. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Będą sprawniejsze podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.
fot. PKP PLK, AJ
Napisz komentarz
Komentarze