Projekt obejmuje budowę czterech skrzyżowań bezkolizyjnych oraz dobudowę dwóch torów, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Rozbudowa linii kolejowej
Planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Dzięki temu zwiększy się przepustowość i regularność kursów, co zminimalizuje opóźnienia i poprawi komfort podróży. Sytuację poprawią także skrzyżowania bezkolizyjne planowane w czterech miejscach.
Planowane skrzyżowania bezkolizyjne:
- ul. Panny Wodnej (Warszawa Wawer, osiedle Radość) – tunel drogowy,
- ul. Walcownicza – Bysławska (Warszawa Wawer, osiedle Falenica) – tunel drogowy,
- ul. Werbeny – Brücknera (pogranicze Warszawy i Józefowa) – wiadukt drogowy,
- okolice ul. Cichej – Matejki w Józefowie – tunel drogowy.
Finansowanie i harmonogram
Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP S.A. informuje, że w przygotowaniu jest wniosek o dofinansowanie projektu ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko). Procedura przetargowa na realizację inwestycji zostanie wszczęta w drugiej połowie 2024 roku, a prace budowlane są planowane na lata 2025–2027.
Zmiany w rozkładzie jazdy i utrudnienia
Zmiany w organizacji ruchu pociągów zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy po wyborze wykonawcy i przygotowaniu szczegółowego harmonogramu inwestycji.
Realizacja projektu przyczyni się do lepszego funkcjonowania komunikacji kolejowej i drogowej, przynosząc korzyści zarówno mieszkańcom, jak i podróżnym. Jednak zanim to nastąpi, planowana inwestycja może spowodować wiele problemów. Najważniejszym z nich będzie zapewne paraliż na drogach. Modernizacja kolei wiąże się z długotrwałymi utrudnieniami w ruchu, które odczują kierowcy z powodu objazdów, ale również pasażerowie kolei. Dobudowa torów wymusi zmiany w rozkładach jazdy, a pociągi mogą być przepełnione.
Napisz komentarz
Komentarze