Reklama

Przebudowa kolei już wkrótce

Na odcinku Warszawa Wawer – Otwock przewidziano kluczową inwestycję mającą na celu poprawę bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego.
Przebudowa kolei już wkrótce
Torowisko w Otwocku

Autor: Maria Konstantyn

Projekt obejmuje budowę czterech skrzyżowań bezkolizyjnych oraz dobudowę dwóch torów, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Rozbudowa linii kolejowej

Planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Dzięki temu zwiększy się przepustowość i regularność kursów, co zminimalizuje opóźnienia i poprawi komfort podróży. Sytuację poprawią także skrzyżowania bezkolizyjne planowane w czterech miejscach.

Planowane skrzyżowania bezkolizyjne: 

  • ul. Panny Wodnej (Warszawa Wawer, osiedle Radość) – tunel drogowy,
  • ul. Walcownicza – Bysławska (Warszawa Wawer, osiedle Falenica) – tunel drogowy,
  • ul. Werbeny – Brücknera (pogranicze Warszawy i Józefowa) – wiadukt drogowy,
  • okolice ul. Cichej – Matejki w Józefowie – tunel drogowy.

Finansowanie i harmonogram

Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP S.A. informuje, że w przygotowaniu jest wniosek o dofinansowanie projektu ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko). Procedura przetargowa na realizację inwestycji zostanie wszczęta w drugiej połowie 2024 roku, a prace budowlane są planowane na lata 2025–2027.

Zmiany w rozkładzie jazdy i utrudnienia

Zmiany w organizacji ruchu pociągów zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy po wyborze wykonawcy i przygotowaniu szczegółowego harmonogramu inwestycji. 

Realizacja projektu przyczyni się do lepszego funkcjonowania komunikacji kolejowej i drogowej, przynosząc korzyści zarówno mieszkańcom, jak i podróżnym. Jednak zanim to nastąpi, planowana inwestycja może spowodować wiele problemów. Najważniejszym z nich będzie zapewne paraliż na drogach. Modernizacja kolei wiąże się z długotrwałymi utrudnieniami w ruchu, które odczują kierowcy z powodu objazdów, ale również pasażerowie kolei. Dobudowa torów wymusi zmiany w rozkładach jazdy, a pociągi mogą być przepełnione. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
[email protected] 15.07.2024 15:05
To jak zwykle przyświeca PKP przy planowaniu swoich inwestycji: "Zmiany w organizacji ruchu pociągów zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy po wyborze wykonawcy i przygotowaniu szczegółowego harmonogramu inwestycji". Nie sa brane koszty społeczne a media nie ingerują ani nie dociekają. Nie nagazują się po stronie społeczeństwa. Władze samorządowe nie stawiają warunków Inwestorowi w trakcie negocjacji. I tak to się toczy w Polce gdziekolwiek interes inwestora publicznego czy prywatnego krzyżuje się z interesem społecznym. Wykonawca wycenia swoje prace jak najniżej aby dostać kontrakt. Potem oszczędza na bezpieczeństwie, organizacji, i zapewnieniu rozwiązań zastępczych. Kompletnie się nie zgadzam, ,że musi być gorzej by było lepiej. Podczas budowy należy zapewnić nie gorsze warunki komunikacji - z punktu widzenia użytkowania - niż przed jej rozpoczęciem. taki powinien być warunek postawiony PKP i wykonawcy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama