Na forach internetowych, zwłaszcza na Facebooku, pojawiają się liczne skargi dotyczące braku terminów, długich kolejek i panującego chaosu. Pomimo wprowadzonych zmian, sytuacja zdaje się nie ulegać poprawie.
Nowa organizacja pracy
Zgodnie z Zarządzeniem Starosty Otwockiego z dnia 21 czerwca organizacja pracy w Wydziale Komunikacji i Transportu została zmieniona. Starosta zapewnia, że nowe regulacje mają na celu zwiększenie efektywności obsługi interesantów. Oto najważniejsze zmiany:
Ograniczenie liczby spraw
Każdy interesant może załatwić maksymalnie trzy sprawy dziennie. Ograniczenie to dotyczy zarówno osób działających we własnym imieniu, jak i pełnomocników. Celem tych zmian jest przeciwdziałanie rezerwacjom dokonywanym przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne, które blokowały terminy, co utrudniało dostęp do usług dla zwykłych mieszkańców.
System mieszany obsługi
Obsługa interesantów odbywa się teraz w systemie mieszanym. Interesanci mogą umówić wizytę wcześniej przez internet lub pobrać numerek z biletomatu na miejscu. Rejestracja pojazdów odbywa się wyłącznie po wcześniejszym internetowym umówieniu wizyty za pośrednictwem elektronicznego kalendarza dostępnego na stronie www.bezkolejki.eu/spotwock. W dniu wizyty należy pobrać z biletomatu numerek, wpisując kod potwierdzający umówioną wizytę.
Składanie dokumentów
Wielu mieszkańców nie wie, że są dokumenty, które można pozostawić w Kancelarii bez potrzeby wcześniejszego umawiania się na wizytę. „Bardzo ważną, a często pomijaną kwestią jest to, że część dokumentów można składać w kancelarii – wtedy omija się konieczność umówienia. Można po prostu wejść i złożyć odpowiednie dokumenty” – informuje rzecznik starostwa Rafał Skwiot. Możliwość ta dotyczy kompletnych dokumentów związanych z zawiadomieniem o zbyciu pojazdu, rejestracją pojazdu bądź wnioskiem o wtórnik dowodu, wtórnik tablicy lub dodatkową tablicę – te dokumenty można składać w Kancelarii Ogólnej Starostwa bądź za pośrednictwem e-puap lub platformy www.esp.pwpw.pl.
Opinie interesantów
Pomimo wprowadzonych zmian wielu mieszkańców wyraża swoje niezadowolenie, twierdząc, że nowe regulacje nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Na Facebooku można znaleźć liczne wpisy, w których mieszkańcy skarżą się na długie kolejki, brak terminów i chaos panujący w wydziale. Interesanci narzekają, że pomimo wcześniejszego umawiania wizyt przez internet czas oczekiwania na obsługę wciąż jest bardzo długi.
– Umawiam wizytę przez internet, przychodzę na czas, a i tak muszę czekać godzinami. To jakiś żart! – mówi nam pan Krystian, jeden z mieszkańców spotkanych w Wydziale Komunikacji.
– Mimo wprowadzonych zmian nadal jest źle – żali się pani Joanna. – Potrzeba pół dnia, aby załatwić swoją sprawę. Mam nadzieję, że niedługo ulegnie to zmianie – kontynuuje.
Zgłaszanie problemów na Facebooku
Dodatkowym problemem jest to, że mieszkańcy zgłaszają swoje problemy głównie poprzez Facebooka, zamiast bezpośrednio do starostwa. To utrudnia władzom skuteczne reagowanie na skargi i poprawę sytuacji. Aby w pełni zrozumieć i rozwiązać problemy, konieczne jest bezpośrednie zgłaszanie uwag i problemów do odpowiednich jednostek starostwa.
Napisz komentarz
Komentarze