Reklama

Kiedy ruszy nowa linia autobusowa na trasie Karczew-Falenica?

Mieszkańcy powiatu otwockiego od dawna narzekają na problemy z dojazdem do Warszawy. Władze powiatu otwockiego wspólnie z trzema samorządami planują uruchomić nową linię autobusową na trasie Karczew-Otwock-Józefów-Warszawa
Kiedy ruszy nowa linia autobusowa na trasie Karczew-Falenica?
Starostwo powiatowe razem z Józefowem, Otwockiem i Karczewem w przyszłym roku planują uruchomić nową lokalną linię autobusową, która będzie kursowała aż do Falenicy. Powstaniem linii jest zainteresowany także burmistrz Wawra.

Autor: AJ

Po tym, jak prywatny przewoźnik MiniBus przestał kursować do Warszawy, mieszkańcy powiatu otwockiego musieli przesiąść się do pociągu. W Otwocku, Wiązownie czy Karczewie kursują autobusy „L”, ale pasażerowie narzekają, że autobusy za rzadko kursują lub ich rozkład jazdy nie jest dostosowany do rozkładu PKP. Może to być jednak nierealne z uwagi na to, że na kolei często dochodzi do opóźnień pociągów lub różnych awarii (na wysokości PKP Wawer i Dworca Zachodniego trwa modernizacja linii kolejowej). 

Mieszkańcy od dawna narzekają nie tylko na utrudniony dojazd pociągiem do szkoły czy pracy w Warszawie, ale także na to, że wiele osób mieszka daleko od stacji kolejowej m.in. mieszkańcy dużego osiedla Ługi, Śródborowa czy otwockich Kresów. – W przypadku awarii na kolei, część pociągów SKM czy KM jest mocno opóźniona lub odwołana, przez co pasażerowie z Józefowa czy Otwocka mają ogromny kłopot, aby dojechać do Warszawy lub wrócić do domu – tłumaczy Dariusz Kołodziejczyk, powiatowy radny, który zaangażował się w rozwiązanie problemów komunikacyjnych mieszkańców. 

Trzy miasta zainteresowane nową linią

Na lokalnych forach w mediach społecznościowych mieszkańcy wiele razy podkreślali, że w powiecie otwockim brakuje linii autobusowej, która mogłaby dojeżdżać, chociaż do Falenicy, gdzie do centrum stolicy kursuje więcej autobusów ZTM. Ten głos dotarł do starostwa powiatowego. 

Podczas jednej z ostatnich powiatowych komisji gospodarki radny Dariusz Kołodziejczyk zgłosił wniosek o rozpoczęcie działań zmierzających do stworzenia nowej, powiatowej linii autobusowej, która miałaby ruszyć w 2023 r. – Nowa linia ma kursować dawną trasą MiniBusa m.in. wzdłuż torów. Dzięki niej mieszkańcy Karczewa, Otwocka czy Józefowa będą mogli dojeżdżać do PKP Falenica lub pętli autobusowej przy ul. Bysławskiej, skąd linie autobusowe m.in.: 521, 146, 213 kursują w kierunku centrum stolicy – wyjaśnia w rozmowie z „Przeglądem” Dariusz Kołodziejczyk, powiatowy radny. I podkreśla, że to jedno z rozwiązań. Niewykluczone, że nowa powiatowa linia autobusowa w przyszłości będzie kursowała do PKP Wawer, a nawet dalej. – Po wstępnych rozmowach z prezydentem Otwocka i burmistrzami Wawra, Józefowa i Karczewa okazuje się, że wszystkie samorządy są zainteresowane powstaniem takiej powiatowej linii, a także współfinansowaniem przedsięwzięcia. Inicjatywę popiera także burmistrz Wawra – zaznacza radny Kołodziejczyk. 

Powiatowa komisja gospodarki przyjęła jednogłośnie (11 głosów za) wniosek o wdrożenie działań zmierzających do uruchomienia nowej linii i rozpoczęcie rozmów z lokalnymi samorządami oraz z Zarządem Transportu Miejskiego. W ostatnich dniach sprawa nabrała tempa. – Zapytaliśmy prezydenta Otwocka oraz burmistrza Józefowa, oraz burmistrza Karczewa o to, czy w ramach nowej linii, pokryją koszty związane z przejechanymi wozokilometrami na terenie miasta. Wszystkie samorządy zgodziły się – podkreśla Paweł Zawada, wicestarosta powiatu otwockiego w piśmie do radnego Kołodziejczyka. 

Kilka kursów w godzinach szczytu

Starostwo dokonało już wstępnej kalkulacji kosztów, a także skontaktowało się z ZTM (powiat otwocki musi podpisać porozumienie z Miastem st. Warszawy, aby autobusy nowej linii mogły dojeżdżać do Falenicy). 

W przeciwieństwie do Otwocka, które w ramach planowanej od nowego roku bezpłatnej komunikacji miejskiej zakupiło już trzy nowe autobusy, starostwo powiatowe znalazło inne rozwiązanie. – Nowa linia Karczew-Falenica, której trasa ma ponad 12 kilometrów, będzie obsługiwana przez przewoźnika, który ma własny tabor. Oznacza to, że powiat nie musi wydawać dodatkowych pieniędzy na zakup własnych autobusów – zaznacza radny Dariusz Kołodziejczyk, który oprócz wniosku na komisji złożył także interpelację, aby przyśpieszyć sprawę.

Na razie nie wiadomo jak będzie wyglądał rozkład jazdy linii Karczew-Falenica, ale będzie on dostosowany do porannego i popołudniowego szczytu, kiedy mnóstwo osób dojeżdża do pracy czy szkoły lub wraca do powiatu otwockiego. Rozkład ma być także zgrany z rozkładami jazdy innych linii kursujących w powiecie otwockich m.in. „L”. 

Wstępna kalkulacja kosztów uwzględnia 12 kursów, czyli 6 w obydwie strony – wyjaśnia radny powiatowy. I dodaje, że autobus, który ma kursować 12 razy z Karczewa do Otwocka, a potem wzdłuż torów aż do PKP Falenica i pętli autobusowej przy ul. Bysławskiej, przejedzie ponad 36 tys. kilometrów rocznie. Dlatego obsługa linii autobusowej kosztowałaby rocznie ponad 127 tys. zł rocznie, ale 6 kursów w obydwie strony może być niewystarczające, dlatego starostwo już teraz rozpatruje również opcję finansową dla 20 kursów, czyli 10 w obydwie strony. Na uruchomienie nowej linii autobusowej władze powiatu otwockiego planują uzyskać dofinansowanie. 

Alternatywa dla nowej linii

Starostwo wraz z Józefowem, Otwockiem i Karczewem biorą pod uwagę również inne rozwiązania komunikacyjne. Samorządy chcą przedłużenia trasy linii 521 do Otwocka i Karczewa. W tej sprawie władze starostwa złożyły petycję, która trafiła już do ZTM. – Dzięki wydłużeniu linii 521 mieszkańcy mogliby jeździć autobusem w ramach jednego biletu – zaznacza wicestarosta Zawada. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Piotr 16.12.2022 05:20
Szok! Zamiast zagęścić obecnie kursujące linie tak żeby ludzie mieli porządny dojazd do stacji kolejowej uruchomimy linie autobusową która na odcinku 7 kilometrów dubluje się z pociągiem. Linia która rano będzie miała 3 kursy do Falenicy. Argument pociągi nie zawsze kursują zgodnie z rozkładem. Szacunek dla głębokiej myśli pomysłodawców!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Agnieszka 20.12.2022 05:03
Uważam, że jest to bardzo dobry pomysł! Autobusy mają przystanki między stacjami PKP. Pasażerowie nie muszą iść około 1,5 km.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Olo 30.12.2022 19:19
Jak widzę dawno nie jeździłeś pociągiem co jakiś czas kilkugodzinne opóźnienia, odwoływanie pociągów to o jakim zagęszczeniu bajeczki opowiadasz. Przecież ta linia ma być alternatywą w sytuacji kolejnej awarii. Teraz po likwidacji Mini Busa mieszkaniec Otwocka, Józefowa czy Karczewa musisz zasuwać pieszo z Falenicy albo brać Taxi. Warto czytać ze zrozumieniem.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Barbara Dominowska 15.12.2022 23:54
Super wiadomość Najlepsze byłoby wydłużenie linii 521 Dla starszych osób byłoby mniej kłopotliwe , wykluczyłoby przesiadki.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Joanna Białkowska 14.12.2022 21:02
Najlepszym rozwiazaniem bylo by przedluzenie linii 521 Nie byloby ganiana z autobusu do atobusu.a prywatny tabor mozna by zagospodarowac na poprawienie linii w Józefowie .L50 jest autobusem w jedą strone ..Jozefow chociaż fajnie sie rozwija ma chyba najgorszą komunikację w Posce.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Wojtek 14.12.2022 19:48
Uruchomienie jednej linii, nie rozwiązuje problemu dla mieszkańców: Morskiego Oka, otwockich Kresów, Dębinki i Świdrów Małych. Pamiętam dobre czasy linii Minibus bis, na przystankach Okrzei, Świdry Wielkie, czy Małe Świdry wsiadało sporo pasażerów. A i dalej na trasie też było ich sporo, nawet na terenie Warszawy. Ponadto, gdyby autobusy kursowały punktualnie ilość kursów jest stanowczo za mała. Myślę, że w godzinach porannych powinny kursować co 20 minut, a co najmniej co pół godziny. W godzinach od 8;00 do 12;00 można by było ograniczyć przerwy do 1 godziny, by od 13 do 16, znów wzmocnić kursowanie. Tylko to jest jakieś sensowne rozwiązanie.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
AkA 14.12.2022 12:14
Niedawno gruchnęło, że z Otwocka do Metro Wilanowska. Dobra trasa, bo nie brnie do Centrum.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Irena Równa 14.12.2022 09:49
Bardzo dobra wiadomość ,dobrze by było gdyby udało się wydłużyć linię 521.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Firma SENSON zatrudni osobę na stanowisko:TECHNIK / KONSERWATOR Twój zakres obowiązków:·   Wykonywanie przeglądów eksploatacyjnych,·   Bieżąca obsługa obiektu, utrzymanie w stanie gotowości eksploatacyjnej systemów i urządzeń technicznych na terenie obiektu,·   Usuwanie awarii urządzeń na terenie firmy Klienta,·   Dbanie o wysoką jakość świadczonych usług,·   Współpraca z zespołem administracji,·   Dbanie o estetykę budynku i otoczenia,·   Wykonywanie drobnych prac montażowych, naprawczych,·   Monitorowanie pracy powierzonych urządzeń i instalacji, usuwanie awarii.Nasze wymagania:·   Doświadczenie zawodowe w zakresie prac konserwacyjnych, bieżących napraw i monitoring stanu technicznego elementów budynków, instalacji wewnętrznych urządzeń oraz infrastruktury zewnętrznej poprzez wykonywanie bieżącej kontroli oraz usuwania stwierdzonych lub zgłoszonych nieprawidłowości funkcjonalnych i technicznych,·   Doświadczenie w konserwacji instalacji elektrycznych / gazowych, grzewczych / wentylacyjno-klimatyzacyjnych,·   Doświadczenie w pracach budowlano-wykończeniowych,·   Znajomość budowy i obsługi instalacji przeciwpożarowych (Polon Alfa, Bosh),·   Brak przeciwwskazań do pracy na wysokości powyżej 3 m,·   Umiejętność czytania dokumentacji technicznej,·   Gotowość do pracy po godz. 16 oraz weekendy (sporadycznie),·   Umiejętność pracy w zespole, sumienność i wysoka kultura osobista,·   Uprawnienia SEP min do 1kV.  KONTAKT TEL. 507 060 800 
Reklama
Reklama