Reklama

Trzeci most na „Nadwiślance” i kolejne zamknięcie obwodnicy?

Przez dziesiątki lat pozbawiona remontów, Nadwiślanka doczekała się wreszcie solidnej renowacji. Jednak to jeszcze nie koniec wszystkich prac na tej trasie.
Trzeci most na „Nadwiślance” i kolejne zamknięcie obwodnicy?
Most na rzece Świder będzie wyburzony, a w jego miejscu wybudowany całkiem nowy, większy obiekt.

Autor: Przegląd Otwocki

Od środy 6 listopada 2024 roku można bez przeszkód jeździć wyremontowanym odcinkiem trasy 801 pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Kraszewskiego w Otwocku, aż do skrętu na drogę nr 734 prowadzącą do Otwocka Wielkiego. Dalej ruch odbywa się drogą zastępczą, ponieważ wciąż trwają prace nad uruchomieniem na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej.

Dwa mosty na „Nadwiślance” oddane do użytku

Modernizacja drogi wojewódzkiej 801 zwanej „Nadwiślanką” toczy się etapami od wielu lat. Ostatnią fazą remontów był projekt wybudowania dwóch obiektów pomiędzy mostem na rzece Świder, a skrzyżowaniem z ulicą Wiślaną w Karczewie. Jeden z nich, to wiadukt nad ulicą Warsztatową (prowadzi tędy rezerwowe koryto rzeki, dlatego obiekt nazywany jest też mostem), drugi to most nad Kanałem Bielińskiego. Oba były w tak złym stanie, że zostały zburzone i odbudowane całkowicie od zera. Prace odbywały się równocześnie na obu obiektach. Wstępnie ich zakończenie zaplanowano na koniec października, jednak dopiero 6 listopada o godz. 10:00 nowe mosty zostały oddane do użytku kierowcom. Wciąż nie można przejechać 6-kilometrowym odcinkiem trasy 801 na wysokości miejscowości Ostrówiec, ruch odbywa się tam drogą techniczną.

Dwa mosty oddane do użytkowania / Przegląd Otwocki

Odcinek trasy 801 na wysokości miejscowości Ostrówiec

- Odcinek trasy 801 znajdujący się za Karczewem jest już całkowicie gotowy od strony drogowej; jedyne czego brakuje, to przyłącze energetyczne pozwalające na uruchomienie tam sygnalizacji świetlnej i oświetlenia drogi. Na wykonanie tych prac wykonawca ma czas do marca 2025 roku, jednak spodziewamy się, że nastąpi to nieco wcześniej – komentuje Monika Burdon, rzeczniczka Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Budowa trzeciego mostu i kolejne zamknięcie 

Oznakowana numerem 801 droga została zbudowana w pierwszej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Jak głosi legenda inicjatorem jej powstania był ówczesny premier PRL Piotr Jaroszewicz, który narzekał na zły dojazd do ośrodka wypoczynkowego Rady Ministrów znajdującego się w miejscowości Ruda Tarnowska niedaleko Wilgi. Na jego polecenie zbudowano obwodnicę Karczewa, gminy Sobienie-Jeziory, Wilgi i Osiedla Wilga, która z tego powodu przez wiele lat była przez miejscową ludność nazywana „Drogą Jaroszewicza”, lub w skrócie Jaroszewiczówką. 

Przez dziesiątki lat pozbawiona remontów, Nadwiślanka doczekała się wreszcie solidnej renowacji. Jednak to jeszcze nie koniec wszystkich prac na tej trasie. 

– W przyszłym roku planujemy kolejny etap prac na drodze 801. Znajdujący się na niej most na rzece Świder będzie wyburzony, a w jego miejscu wybudowany całkiem nowy, większy obiekt. Chcemy rozpocząć ten projekt zaraz po zimie, kiedy pogoda będzie odpowiednio stabilna, jednak na razie nie można podać dokładnego terminu, bo jesteśmy wciąż na etapie postępowania przetargowego – dodaje Monika Burdon.

Remont mostu, a właściwie rozbiórka i budowa nowego obiektu jest koniecznością, przeprowadzony zostanie ze względów bezpieczeństwa, ponieważ istniejący most jest w złym stanie i nie było innego wyjścia, jak zbudować go od nowa... – dodaje rzeczniczka

Prace mają obejmować rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 801 polegające na rozbiórce istniejącego i budowie nowego obiektu nad rzeką Świder w miejscowościach Józefów i Otwock wraz z dojazdami niezbędnymi w tym zakresie. 

Most nad Świdrem do rozbiórki / Przegląd Otwocki

Czekają nas objazdy

Planowane prace mają się rozpocząć na wiosnę 2025 roku. Którędy będzie prowadził objazd w czasie, gdy nie będzie mostu na Świdrze?

Trasę objazdu wyznaczy wykonawca projektu, który prawdopodobnie będzie wyłoniony za miesiąc - poinformowała nas rzeczniczka MZDW – Monika Burdon

Trasa objazdu będzie więc znana w późniejszym terminie, jednak lokalni mieszkańcy już teraz typują jej przebieg. Ten most był już zamykany w przeszłości, ostatnio w połowie roku 2010. Wówczas poprowadzono objazd ulicami Otwocka i Karczewa, które są równoległe do 801 w bardzo niewielkiej odległości od tej trasy. Całość objazdu, to 5 km, co oznacza, że kierowcy nadłożą tylko 2 km jadąc objazdem.

Ciekawe czy to się sprawdzi (?) – Przygotowaliśmy poglądową mapkę z sugerowanym objazdem typowanym przez lokalnych mieszkańców.

MAPA PRAWDOPODOBNEGO OBJAZDU

MAPA PRAWDOPODOBNEGO OBJAZDU

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama