We wtorek, 20 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wprowadza zmiany w organizacji ruchu i udostępnia dwa pasy ruchu z S2 na S17 w kierunku Lublina. W pierwszej kolejności udostępnimy przejazd na wprost DK92 pod węzłem Warszawa Wschód. W środę (21 grudnia) kierowcy wjadą na jezdnię S17 w kierunku Lublina. W czwartek (22 grudnia) około południa udostępniona zostanie jezdnia w stronę Warszawy oraz dwa pasy ruchu na łącznicy węzła Lubelska z S2 POW na S17.
- W miniony weekend rozpoczęło się odśnieżanie i odladzanie wyłączonych z ruchu części węzła Lubelska oraz odcinka S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Warszawa Wschód. We wtorek została udostępniona dla ruchu część węzła Warszawa Wschód. Kierowcy przejadą nowym przebiegiem DK92, na poziomie -1. W środę (21 grudnia) oddane zostaną do ruchu: jezdnia S17 relacji Warszawa - Lublin oraz Mińsk Mazowiecki - Lublin. Natomiast w czwartek, 22 grudnia, udostępniona będzie jezdnia S17 na kierunku Lublin - Warszawa oraz dwa pasy na łącznicy węzła Lubelska, z S2 POW (od Warszawy) w stronę Lublina. Zlikwidowana zostanie również obecna czasowa organizacja ruchu w obrębie węzła Lubelska - informuje GDDKiA. I dodaje, że czasowo zostanie zamknięta łącznica prowadząca ruch z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina.- Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina. Przypomnijmy, że pod koniec października br. wprowadziliśmy dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy - informuje generalna dyrekcja dróg.
Kolejny przetarg na wybór wykonawcy, który wprowadzi kolejne zmiany na węźle Lubelska
Przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska został unieważniony. - Wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekroczyła budżet zamawiającego. Nowe postępowanie planujemy ogłosić na początku 2023 roku.
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17. - wyjaśnia GDDKiA.
S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt)
Udostępnienie do ruchu trasy głównej S17 nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. - Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace. W ramach prowadzonych przeglądów i odbiorów zarówno GDDKiA, jak i Inżynier kontraktu stwierdzili nieprawidłowy stan nawierzchni. Wykonawca usunął usterki i ma przedstawić ekspertyzę przyczyny ich powstania, co pozwoli podjąć decyzję o dalszych działaniach. Zabezpieczyliśmy dodatkową gwarancję, którą przedłożył wykonawca - zaznacza GDDKiA. I podkreśla, że po zakończeniu prac, dokonaniu odbiorów i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, wprowadzimy drugi i ostatni etap zmian w organizacji ruchu. Udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 (będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy). Prace są uzależnione od warunków atmosferycznych i uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie.
Droga ekspresowa S17 na odcinku Warszawa Wschód (Zakręt) - Lubelska powstaje przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla 2,5 km S17 wynosi ok. 274,4 mln zł, a koszt całkowity to ok. 690,9 mln zł.
fot. GDDKiA, fot. Jacek Kardas
Napisz komentarz
Komentarze