Reklama https://www.designeroutletwarszawa.pl/

Otwarcie karczewskiej trasy „801”. Kierowcy odetchną z ulgą, ale nie na długo?

To świetna wiadomość dla kierowców, którzy dotychczas musieli jeździć drogami serwisowymi przy trasie „801” na wysokości gminy Karczew. W planach jest jednak zamknięcie innego odcinka tej trasy.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Utrudnienia na drodze wojewódzkiej nr 801 na wysokości gminy Karczew trwały aż dwa lata. W tym czasie firma Strabag, na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, przebudowała 6,1 km trasy – od ronda w Otwocku Małym do skrzyżowania (rondo) z drogą krajową nr 50 w Piotrowicach.

W ramach inwestycji powstała nowa, zmodernizowana jezdnia wraz z drogami serwisowymi. Przebudowano kluczowe skrzyżowania, m.in. w Janowie i Sobiekursku, a na skrzyżowaniu z drogą lokalną w Ostrówcu (skręt na Sobiekursk) zainstalowano sygnalizację świetlną. Dodatkowo wybudowano nowe zatoki autobusowe oraz chodniki w rejonach skrzyżowań. Całość została wyposażona w nowoczesny system odwodnienia, który zapewnia skuteczne odprowadzanie wody deszczowej. 

Otwarcie przed czasem

– Trasa została ukończona kilka miesięcy przed planowanym terminem, jednak w ostatnich tygodniach PGE prowadziło prace związane z montażem i uruchomieniem oświetlenia ulicznego oraz sygnalizacji świetlnej – mówi Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. I zaznacza, że pierwotny termin zakończenia prac wyznaczony był na marzec 2025 roku. Przed świętami drogowcy otworzą trasę. – Główna droga będzie otwarta w piątek, 20 grudnia w południe – informuje Urząd Gminy Karczew. 

Koszt realizacji przebudowy ponad 6 km trasy „801” na wysokości gminy Karczew wyniósł około 87,8 mln zł, z czego 30 mln zł pochodziło z dofinansowania z rządowego programu. Pozostałe 57,8 mln zł zostały sfinansowane z funduszy Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Teraz otworzyli, na wiosnę znowu zamkną

Przypominamy, że wiosną drogowcy planują kolejne zamknięcie „Nadwiślanki”. Wówczas rozpocznie się budowa nowego, trzeciego mostu, tym razem nad rzeką Świder, kilkaset metrów od dwóch nowych przepraw, które zostały wybudowane w tym roku (na rezerwowym korycie rzeki i Kanale Bielińskiego).

W ramach budowy trzeciego mostu wykonawca przeprowadzi szereg prac, w tym usunięcie kilkudziesięciu drzew i krzewów, rozbiórkę istniejącego obiektu o długości ponad 15 metrów oraz demontaż barier drogowych. Zostanie wybudowana nowa przeprawa przez rzekę, przeprowadzone umocnienia brzegów oraz wzmocnienie skarp. Dodatkowo przebudowany zostanie fragment drogi 801. Na końcowym etapie realizacji będzie położona nowa nawierzchnia asfaltowa oraz naniesione oznakowanie drogowe. Nowy most będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów, utwardzone pobocza oraz chodnik serwisowy. 

Objazd dla ruchu ciężarowego ma przebiegać trasami S2 przez Majdan, następnie S17 przez Kołbiel, a dalej drogą krajową nr 50. Trasa proponowanego objazdu ma ponad 40 km. Budowa mostu ma potrwać 11 miesięcy.

Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. AJ
Fot. Agnieszka Jaskulska

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama