Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. oraz wykonawca informują, że przez kilka dni na trasie S17 wystąpią utrudnienia. – W związku z budową nowej linii 400 kV Kozienice-Miłosna m.in. w powiecie otwockim od poniedziałku, 9 stycznia do czwartku, 12 stycznia, zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu na drodze ekspresowej S17 – informuje Marek Ignar, rzecznik projektu ze strony PSE S.A., które przebudowuje istniejącą jednotorową linię 400 kV na linię dwutorową. – Prace będą prowadzone w miejscu przecięcia linii z S17, w pobliżu miejscowości Wola Ducka w gminie Wiązowna tj. S-17 km 14+300 – dodaje Marek Ignar.
Jakie utrudnienia czekają kierowców? – Przewiduje się kilkukrotne wstrzymanie ruchu pojazdów. Każde wstrzymanie ruchu potrwa nie dłużej niż 15 min. Pozostałe roboty będą wykonywane bez utrudnień dla ruchu kołowego – podkreśla rzecznik projektu. – Przepraszamy za utrudnienia – dodaje.
Wykonawcą odpowiedzialnym za budowę linii 400 kV Kozienice-Miłosna jest firma Enprom Sp. z o.o. Jak podkreśla PSE ta inwestycja jest kluczowa dla bezpieczeństwa energetycznego. – Budowa linii 2x400 kV Kozienice-Miłosna ma strategiczne znaczenie dla Krajowego Systemu Elektroenergetycznego ze względu na konieczność zapewnienia zasilania północno-wschodniej i centralnej Polski oraz wyprowadzenia mocy z Elektrowni Kozienice – wyjaśnia inwestor.
Linia przebiega przez dziesięć gmin, łącząc stację elektroenergetyczną Miłosna z elektrownią i stacją elektroenergetyczną Kozienice. – Inwestycja realizowana jest na terenie kilku powiatów m.in. otwockiego, garwolińskiego i kozienickiego. Całkowita długość trasy linii to 71,8 km – wyjaśnia inwestor. I dodaje, że w powiecie otwockim trasa przebiega przez pięć gmin: Wiązowna (12,28 km), Otwock (0,95 km), Celestynów (11,19 km), Karczew (2,02 km), Sobienie Jeziory (12,54 km).
Wykonawca rozpoczął kolejny etap robót. Prowadzone są prace związane z montażem nowych słupów i demontażem istniejącej linii oraz utylizacją starych fundamentów. Budowa nowej linii jest prowadzona jednocześnie z demontażem starych konstrukcji. - Nowe „słupy mocne”, które są kluczowe dla zachowania trasy linii, powstaną dokładnie w tych samych miejscach, w których zlokalizowane są istniejące słupy – informuje PSE S.A. I dodaje, że dotychczas zdemontowano ponad 30% długości przewodów linii. Ostatnim elementem będzie uporządkowanie terenu po budowie.
Napisz komentarz
Komentarze