O dużych utrudnieniach na kolei informowaliśmy w połowie grudnia, kiedy PKP PLK zamknęło jeden tor na linii średnicowej.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. - Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami. Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową - wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. I dodaje: - Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia - zaznacza Jakubowski.
Po trzech tygodniach uciążliwości pasażerowie m.in. z powiatu otwockiego mogą chyba już odetchnąć z ulgą. Dziś zmienia się nie tylko rozkład jazdy. - Od poniedziałku, 9 stycznia, pociągi SKM linii S1 czy Kolei Mazowieckich znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. To oznacza, że większość pociągów wróci na trasę. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. I dodaje, że korzystne zmiany na linii podmiejskiej to powrót niektórych połączeń. - Prosimy o sprawdzanie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.
Rozkłady jazdy SKM S1 ważny od 9 stycznia
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/
Napisz komentarz
Komentarze