O planach przebudowy „Nadwiślanki” pisaliśmy już na łamach Przeglądu. Sprawdź szczegóły tutaj.
– Prace przy rozbudowie drogi 801 postępują zgodnie z harmonogramem. Wykonawca wykonał już niezbędną wycinkę drzew kolidujących z inwestycją. Na koniec lutego przystąpi do robót drogowych. Od 27 lutego nastąpi zmiana organizacji ruchu – mówi w rozmowie z „Przeglądem Otwockim”, Monika Burdon, rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
Chodzi o ponad 6-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 801 między rondem w Otwocku Małym, a rondem w Piotrowicach, gdzie „Nadwiślanka” przecina się z drogą krajową nr 50. Trasa ma być bardziej komfortowa dla kierowców i przede wszystkim bezpieczniejsza. Modernizacja obejmie m.in. rozbudowę skrzyżowań z drogami przecinającymi trasę, utworzenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z drogą powiatową w Ostrówcu, budowę dodatkowych jezdni umożliwiających dojazd do znajdujących się wzdłuż trasy nieruchomości i miejsc usługowych. Koszt inwestycji wynieść ma 87,8 mln zł, z czego 30 mln zł to dotacja pozyskana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, a pozostałe 57,8 mln to fundusze własne Samorządu Województwa Mazowieckiego.
UTRUDNIENIA
Utrudnienia i objazdy wynikające z robót przy 801 obowiązują od 27 lutego. Poniżej zamieściliśmy mapy objaśniające wprowadzone zmiany. Nieprzejezdny będzie czasowo odcinek od Sobiekurska do ronda przecinającego „Nadwiślankę” z krajową 50 w Piotrowicach. Przewidziane są dwa objazdy, w zależności od typu pojazdu.
Samochody do 10 ton kierowane będą na drogi lokalne oraz drogę wojewódzką 734, z kolei samochody cięższe niż 10 ton będą mogły jechać krajową 50, S17 i drogą wojewódzką 721. Poza tym, fragment trasy od ronda w Otwocku Małym do skrzyżowania z drogą wojewódzką 734 w Wygodzie będzie dostępny tylko dla kierujących się w stronę Warszawy. W drugą stronę zaplanowano objazd lokalną drogą i wojewódzką 374. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Utrudnienia związane z przebudową tego odcinka drogi wojewódzkiej mają potrwać jeszcze dwa lata. Planowany termin zakończenia robót to marzec 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze