Na początku lutego wykonawca, działający na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, rozpoczął rozbiórkę wysłużonego mostu nad rzeką Świder pomiędzy Otwockiem i Józefowem. Prace idę pełną parą – usunięto zarośla, wykarczowano część drzew i kawałek po kawałku zburzono starą konstrukcję starego mostu.
O szczegółach informowaliśmy w lutym i marcu. Opublikowana przez nas galeria zdjęć cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – obejrzały ją tysiące osób z całej Polski. Częściowo rozebrany most i samotne betonowe filary przez pewien czas przypominały industrialną rzeźbę – symbol końca pewnej epoki w lokalnej infrastrukturze.
Kolejny etap inwestycji
Kilka dni temu ponownie odwiedziliśmy plac budowy. Obecnie trwają prace przygotowawcze pod budowę nowej przeprawy. Robotnicy przy pomocy ciężkiego sprzętu zaczęli umacniać brzegi rzeki oraz wzmocnią skarpy – to wstęp do rozpoczęcia właściwej budowy nowego mostu, który zgodnie z planem ma być gotowy do końca tego roku. Nowa przeprawa na trasie 801 będzie szersza i nowocześniejsza: będzie tu jezdnia o szerokości 7 metrów oraz chodnik serwisowy. – Przebudowie ulegnie również fragment trasy 801 na wysokości nowego mostu – mówi nam Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Ciężarówki przeciskają się przez centrum
W związku z budową trzeciego mostu (dwa poprzednie oddano do użytku kilka miesięcy temu), drogowcy wyznaczyli objazdy lokalnymi trasami przez Otwock i Karczew. Problem w tym, że kierowcy – zwłaszcza samochodów ciężarowych – często ignorują zalecany objazd przez Józefów drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego), ale zamiast tego przeciskają się przez centrum Otwocka lub Karczewa. Mówił o tym podczas jednej z sesji rady, prezydent miasta, Jarosław Margielski.
W efekcie, powiatowa ul. Kraszewskiego jest dzień w dzień zakorkowana, a ciężarówki przeciskają się przez centrum Otwocka oraz przez lokalne ulice w Karczewie, które nie są przystosowane do takiego natężenia ruchu. – Większość kierowców skraca drogę, jadąc przez osiedle Warszawska, gdzie ulice są wąskie, ponieważ to drogi osiedlowe. Nikt jednak nie zwraca uwagi na ograniczenia tonażowe czy prędkość, a stan nawierzchni z dnia na dzień się pogarsza – komentuje jeden z Czytelników.
Jak podkreślają lokalne samorządy, prowadzi to do degradacji dróg, w tym również tych, które zostały wyremontowane tuż przed rozpoczęciem budowy trzeciego mostu. W marcu informowaliśmy, że niektóre samorządy rozważają wystąpienie do inwestora – Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – o naprawę uszkodzonych nawierzchni lub o odszkodowanie za zniszczenia powstałe na trasach objazdowych.
Nieprzejezdna trasa wylotowa w kierunku Warszawy
Przypominamy, że trwa budowa dwóch rond na skrzyżowaniu ulicy Kołłątaja i ulicy Świderskiej w Otwocku oraz modernizacja ulicy Kołłątaja na wysokości mostu nad Świdrem i Józefowa. W związku z tym jedna z głównych tras wylotowych w kierunku Warszawy od kilku miesięcy jest nieprzejezdna. Kierowcy uciekają przed utrudnieniami na drugą stronę torów i jadą ul. Sikorskiego przez Józefów, co powoduje również duże korki w tej okolicy.
Przypominamy, że starostwo otwockie tuż przed rozpoczęciem inwestycji, zapewniało, że modernizacja ul. Kołłątaja od ulicy Majowej (skrzyżowanie ze światłami) do mostu na rzece Świder zakończy się na koniec marca, jednak prace się przedłużają i nadal są tam prowadzone roboty. Natomiast starosta otwocki, zapewnia, że prace związane z budową dwóch rond w centrum Otwocka, mają zakończyć się na przełomie maja i czerwca. Inwestycja jest w fazie realizacji.
DUŻA GALERIA ZDJĘĆ
.jpg)
.jpg)
(1).jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
(1)(1).jpg)
(1).jpg)
(1).jpg)
(1).jpg)
(1).jpg)



Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze