Przebudowa kilku kilometrów odcinka drogi wojewódzkiej nr 801 na wysokości miasta od lat spędza sen z powiek nie tylko mieszkańcom, ale także samorządowcom – o planowanych zmianach na trasie wojewódzkiej „Przegląd” informuje na bieżąco.
Województwo Mazowieckie finalizuje rozmowy z Warszawą w sprawie wspólnych prac przy przebudowie „Nadwiślanki". Mieszkańcy od lat wskazują na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Kilka dni temu Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia dla opracowania dokumentacji projektowej dla tej drogi, która będzie zawierała m.in. raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, projekt budowlany i rozbiórki, a także projekt stałej organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej, kosztorys inwestorski. Zarząd dróg wojewódzkich planuje przeznaczyć na opracowanie dokumentacji ponad 370 tys. zł (otwarcie ofert nastąpi w połowie czerwca). Firma, która wygra przetarg będzie miała 3 lata od dnia podpisania umowy z MZDW na opracowanie szczegółowej dokumentacji.
Dwie jezdnie w kierunku S2 i Warszawy
Przebudowa tego kilku kilometrowego odcinka „801” będzie mieć ogromne znaczenie dla mieszkańców Józefowa oraz dla wszystkich osób korzystających z tej trasy. Projekt dotyczy rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego) do skrzyżowania z ul. Górczewską w przekroju dwujezdniowym. – Wstępny termin podpisania porozumienia z m.st. Warszawą w sprawie rozpoczęcia prac projektowych dla nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 801 to 1 czerwca br. – podkreśla posłanka Bożena Żelazowska.
Rozbudowa trasy oznacza nie tylko poprawę jakości nawierzchni, ale również wykonanie nowoczesnego oznakowania, lewoskrętu na jednym z newralgicznych skrzyżowań, oświetlenia trasy i sygnalizacji świetlnej. Dzięki rozbudowie podróżowanie “Nadwiślanką” na stanie się bezpieczniejsze i bardziej komfortowe, zwłaszcza że józefowski odcinek drogi nr 801 jest ostatnim fragmentem trasy przed wjazdem do Warszawy oraz na S2, gdzie ruch jest najbardziej natężony.
Sygnalizacja świetlna pojawi się na trzech newralgicznych skrzyżowaniach w Józefowie trasy „801” z ul. Graniczną, ul. Wyszyńskiego oraz ul. Górczewską. W tym obszarze często dochodzi do kolizji, wypadków oraz potrąceń pieszych, a niektóre odcinki ulic nie posiadają pobocza lub chodnika. Mieszkańcy pierwotnie domagali się tymczasowych rond, jednak po przeprowadzonej analizie, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich postanowił zainstalować sygnalizacje świetlne. Rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Monika Burdon, wyjaśniła, że będzie to sygnalizacja zamontowana na stałe. – Poza tym na skrzyżowaniu ul. Nadwiślańskiej z ul. Graniczną dodatkowo zostanie wybudowany lewoskręt – podkreśla w rozmowie z „Przeglądem” Monika Burdon.
Kilka przejść dla pieszych na „801” zostanie oświetlonych na skrzyżowaniach: z ul. Górczewską, ul. Graniczną, ul. Ks. Malinowskiego (w pobliżu kościoła), a także przy przystankach autobusowych: Polna, Nowa Wieś, Wyszyńskiego.
Trwa modernizacja karczewskiego odcinka „801”
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 801, realizowana przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich realizowana jest etapami m.in. w powiecie otwockim. W ubiegłym roku udało się już zrealizować jeden etap modernizacji, polegający na przebudowie odcinka „Nadwiślanki” pomiędzy ul. Wiślaną w Karczewie a rondem w Otwocku Małym.
Obecnie trwa przebudowa 6-kilometrowego odcinka trasy, tj. od drogi wojewódzkiej nr 798 (rondo w Otwocku Małym) do ronda, gdzie „Nadwiślanka” przecina się z drogą krajową nr 50 na wysokości Piotrowic.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 801 nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy na tej trasie, ale także odciąży centrum Karczewa z ruchu ciężarowego oraz otworzy nowe tereny dla przedsiębiorców między Karczewem a Janowem. W ramach przebudowy karczewskiej obwodnicy, trasa zostanie poszerzona i w wielu miejscach będą drogi serwisowe, które zapewnią mieszkańcom czy przedsiębiorcom dojazd do nieruchomości, które znajdują się wzdłuż "Nadwiślanki". Trasy serwisowe ułatwią również życie rowerzystom. Ponadto, droga wojewódzka będzie doświetlona na skrzyżowaniach, zjazdach na lokalne drogi, co poprawi widoczność i bezpieczeństwo na tej trasie. Wykonawcą przebudowy karczewskiego odcinka jest firma Strabag, która realizuje inwestycję za kwotę 87,7 mln zł. Roboty potrwają jeszcze ponad 1,5 roku. Trasa jest przejezdna, ale ruch odbywa się wahadłowo, co niestety wiąże się z utrudnieniami dla kierowców.
Napisz komentarz
Komentarze