Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica jest jednym z miejsc, gdzie często dochodzi do niebezpiecznych sytuacje. Wczoraj, tj. 15 czerwca po południu, sfilmowaliśmy incydent, w którym piesi nieodpowiedzialnie ignorują swoje własne bezpieczeństwo, przechodząc przez opuszczone szlabany. W trakcie nagrania przejechały trzy pociągi, w tym jeden z nich to intercity. Większość osób czekała na przejazd pociągów poza rogatkami. Kilka osób (w tym rowerzystka) nie miało problemów, aby ominąć szlabany i stanąć przy torowisku.
– Takie sytuacje to codzienność. Wielu pasażerów wysiada z pociągu i idzie na skróty ścieżką wzdłuż torów. Potem przebiegają za rogatki. Niektóre osoby tylko sekundy dzielą od tragedii – podkreśla pani Mariola, którą spotkaliśmy przy PKP Falenica. – Przez takie nieodpowiedzialne zachowanie pieszych, często dochodzi do potrącenia przez pociąg, tylko dlatego, że człowiek sam wszedł na torowisko, myśląc, że zdąży przebiec. Finał często jest jednak tragiczny – dodaje pani Mariola.
Pan Marek, kierowca, który stał w korku samochodowym przy przejeździe, komentuje: – W godzinach szczytu pociągi często kursują, dlatego rogatki są opuszczone nawet przez 10 minut, przez co po obydwu stronach torów, przy rondach tworzą się ogromne korki. Czasami lepiej jest nadrobić drogi i pojechać przez Wawer lub Michalin, aby przejechać na drugą stronę torów – mówi pan Marek, jeden z kierowców, którego spotkaliśmy przy przejeździe w Falenicy.
WYPADKI NA TOROWISKU PRZY PKP ŚWIDER
Kilka dni temu „Przegląd Otwocki” informował o wypadku, do którego doszło na torowisku pomiędzy rzeką Świder, a PKP Świder na wysokości ul. Sowińskiego i ul. A. Mickiewicza w Otwocku. W tym miejscu wiele osób przechodzi przez tory na skróty. W piątek około godz. 22 mężczyzna, który przechodził przez torowisko, został potrącony przez pociąg SKM.
Na miejscu interweniowały służby ratunkowe: pogotowie, policja i straż pożarna: JRG Otwock, OSP Świdry Małe, OSP Józefów, OSP Otwock Jabłonna, a także Straż Ochrony Kolei. – Ranny został 33-letni mężczyzna – informuje mł. asp. Paulina Harabin, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Otwocku. Mężczyzna doznał poważnych urazów głowy i prawdopodobnie stracił jedną z nóg. – Strażacy przetransportowali poszkodowanego z torowiska do karetki pogotowia. Mężczyzna trafił do szpitala – podkreśla otwocka straż pożarna.
Pod koniec maja „Przegląd” informował o jeszcze innym, podobnym wypadku, który miał miejsce także przy PKP Świder (od strony PKP Otwock). W czwartek, 25 maja po południu 52-letni mężczyzna przechodził przez niestrzeżone przejście dla pieszych i prawdopodobnie nie zauważył nadjeżdżającego pociągu. Mężczyzna został potrącony przez skład SKM. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe, a także śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, który wylądował na ul. Majowej przy rondzie i tunelu drogowym. Mężczyzna był przytomny i jego stan był stabilny. Został przetransportowany do szpitala w Otwocku.
KIEDY ROZPOCZNIE SIĘ BUDOWA 4 TORÓW DO OTWOCKA?
Nie ma jeszcze konkretnego terminu, ale roboty na odcinku Warszawa Wawer – Otwock (drugi etap) są zaplanowane w latach 2024-2026. Przejazdy kolejowo-drogowe w Radości, Falenicy, Michalinie i Józefowie zostaną zlikwidowane.
W miejscu przejazdów kolejowo-drogowych wybudowane zostaną bezpieczniejsze skrzyżowania bezkolizyjne:
- przejazd w Radości, ul. Panny Wodnej – Izbicka (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
- przejazd w Falenicy, ul. Walcownicza – Bysławska (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
Zostanie zrobionych 25 nowych przejść podziemnych: przejścia do peronów (Warszawa Wawer, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Warszawa Falenica, Michalin, Józefów, Świder), a także przejścia ułatwiające mieszkańcom poruszanie w miejscach:
- ul. Patriotów/Odeska (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Patriotów/Wielowiejska (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Halna/Gruntowa (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Patriotów/Michalinki (wskazane przez Samorząd Wawra)
Zostanie przebudowane, istniejące przejście podziemne na PKP Falenica, a także perony wraz z nowym systemem dynamicznej obsługi pasażerskiej, które zapewnią podróżnym bardziej komfortowe podróże:
- przystanek Warszawa Anin,
- przystanek Warszawa Międzylesie,
- przystanek Warszawa Radość,
- przystanek Warszawa Miedzeszyn,
- stacja Warszawa Falenica.
– Inwestycja na linii otwockiej za ponad 400 mln zł zwiększy dostępność linii o charakterze aglomeracyjnym i regionalnym. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego – zapewnia PKP PLK.
NAGRANIE
Napisz komentarz
Komentarze