Reklama

Jak piesi ryzykują życie? Incydenty na przejeździe przy PKP Falenica

Na przejeździe drogowo-kolejowym w Falenicy często dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, które nierzadko kończą się tragedią. Pod artykułem publikujemy nagranie wideo.
Jak piesi ryzykują życie? Incydenty na przejeździe przy PKP Falenica
Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica jest jednym z miejsc, gdzie często dochodzi do niebezpiecznych sytuacje. Wczoraj, tj. 15 czerwca po południu, sfilmowaliśmy incydent, w którym piesi nieodpowiedzialnie ignorują swoje własne bezpieczeństwo, przechodząc przez opuszczone szlabany. W trakcie nagrania przejechały trzy pociągi, w tym jeden z nich to intercity. Większość osób czekała na przejazd pociągów poza rogatkami. Kilka osób (w tym rowerzystka) nie miało problemów, aby ominąć szlabany i stanąć przy torowisku. 

– Takie sytuacje to codzienność. Wielu pasażerów wysiada z pociągu i idzie na skróty ścieżką wzdłuż torów. Potem przebiegają za rogatki. Niektóre osoby tylko sekundy dzielą od tragedii – podkreśla pani Mariola, którą spotkaliśmy przy PKP Falenica. – Przez takie nieodpowiedzialne zachowanie pieszych, często dochodzi do potrącenia przez pociąg, tylko dlatego, że człowiek sam wszedł na torowisko, myśląc, że zdąży przebiec. Finał często jest jednak tragiczny – dodaje pani Mariola. 

Pan Marek, kierowca, który stał w korku samochodowym przy przejeździe, komentuje: – W godzinach szczytu pociągi często kursują, dlatego rogatki są opuszczone nawet przez 10 minut, przez co po obydwu stronach torów, przy rondach tworzą się ogromne korki. Czasami lepiej jest nadrobić drogi i pojechać przez Wawer lub Michalin, aby przejechać na drugą stronę torów – mówi pan Marek, jeden z kierowców, którego spotkaliśmy przy przejeździe w Falenicy. 

Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica. Fot. Agnieszka Jaskulska

WYPADKI NA TOROWISKU PRZY PKP ŚWIDER

Kilka dni temu „Przegląd Otwocki” informował o wypadku, do którego doszło na torowisku pomiędzy rzeką Świder, a PKP Świder na wysokości ul. Sowińskiego i ul. A. Mickiewicza w Otwocku. W tym miejscu wiele osób przechodzi przez tory na skróty. W piątek około godz. 22 mężczyzna, który przechodził przez torowisko, został potrącony przez pociąg SKM.  

Na miejscu interweniowały służby ratunkowe: pogotowie, policja i straż pożarna: JRG Otwock, OSP Świdry Małe, OSP Józefów, OSP Otwock Jabłonna, a także Straż Ochrony Kolei. – Ranny został 33-letni mężczyzna – informuje mł. asp. Paulina Harabin, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Otwocku. Mężczyzna doznał poważnych urazów głowy i prawdopodobnie stracił jedną z nóg. – Strażacy przetransportowali poszkodowanego z torowiska do karetki pogotowia. Mężczyzna trafił do szpitala – podkreśla otwocka straż pożarna.

Wypadek na torowisku pomiędzy rzeką Świder a PKP Świder. Fot. OSP Świdry Małe

Pod koniec maja „Przegląd” informował o jeszcze innym, podobnym wypadku, który miał miejsce także przy PKP Świder (od strony PKP Otwock). W czwartek, 25 maja po południu 52-letni mężczyzna przechodził przez niestrzeżone przejście dla pieszych i prawdopodobnie nie zauważył nadjeżdżającego pociągu. Mężczyzna został potrącony przez skład SKM. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe, a także śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, który wylądował na ul. Majowej przy rondzie i tunelu drogowym. Mężczyzna był przytomny i jego stan był stabilny. Został przetransportowany do szpitala w Otwocku. 

KIEDY ROZPOCZNIE SIĘ BUDOWA 4 TORÓW DO OTWOCKA?

Nie ma jeszcze konkretnego terminu, ale roboty na odcinku Warszawa Wawer – Otwock (drugi etap) są zaplanowane w latach 2024-2026. Przejazdy kolejowo-drogowe w Radości, Falenicy, Michalinie i Józefowie zostaną zlikwidowane.

W miejscu przejazdów kolejowo-drogowych wybudowane zostaną bezpieczniejsze skrzyżowania bezkolizyjne:

  • przejazd w Radości, ul. Panny Wodnej – Izbicka (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
  • przejazd w Falenicy, ul. Walcownicza – Bysławska (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)

Zostanie zrobionych 25 nowych przejść podziemnych: przejścia do peronów (Warszawa Wawer, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Warszawa Falenica, Michalin, Józefów, Świder), a także przejścia ułatwiające mieszkańcom poruszanie w miejscach: 

  • ul. Patriotów/Odeska (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Patriotów/Wielowiejska (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Halna/Gruntowa (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Patriotów/Michalinki (wskazane przez Samorząd Wawra)

Zostanie przebudowane, istniejące przejście podziemne na PKP Falenica, a także perony wraz z nowym systemem dynamicznej obsługi pasażerskiej, które zapewnią podróżnym bardziej komfortowe podróże:

  • przystanek Warszawa Anin,
  • przystanek Warszawa Międzylesie,
  • przystanek Warszawa Radość,
  • przystanek Warszawa Miedzeszyn,
  • stacja Warszawa Falenica.

 – Inwestycja na linii otwockiej za ponad 400 mln zł zwiększy dostępność linii o charakterze aglomeracyjnym i regionalnym. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego – zapewnia PKP PLK.

NAGRANIE

Piesi często wybierają drogę na skróty wzdłuż torowiska. Fot. Agnieszka Jaskulska 
Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica. Fot. Agnieszka Jaskulska

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Ben 20.06.2023 00:15
I ekrany które podzielą Józefów i Wawer maja pomóc w bezpieczeństwie? Ludzie i tak będą szukać skrótów

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Hania 18.06.2023 00:58
Szlaban w Falenicy jest najczęściej opuszczony. To koszmar.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama