O tym, że rozpoczął się pierwszy etap robót związanych z modernizacją „Nadwiślanki” na wysokości gminy Karczew, „Przegląd” informował w styczniu br. Natomiast w listopadzie ub.r. informowaliśmy o staraniach mieszkańców, którzy od lat walczą o poprawę bezpieczeństwa na „801”, gdzie „Nadwiślanka” krzyżuje się z kilkoma ulicami: Górczewską, Wyszyńskiego, Graniczną.
Podczas komisji rozwoju gospodarczego sejmiku mazowieckiego, która odbyła się w urzędzie miasta, samorządowcy podkreślili, że józefowski odcinek „801” jest ostatnim fragmentem trasy przed wjazdem do stolicy oraz na drogę ekspresową S2. To oznacza, że ruch na tym odcinku jest najbardziej natężony. O przebudowie „Nadwiślanki” mówi się od kilku dekad, ale Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, dopiero planuje inwestycję i jeszcze nie wiadomo, jak ostatecznie będzie wyglądała trasa.
Mieszkańcy ul. Górczewskiej od lat walczą o poprawę bezpieczeństwa na „Nadwiślance” m.in. na wysokości stacji benzynowej i skrętu do Otwocka, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków, w tym śmiertelnych. – Nasze dzieci nie są bezpieczne, bo codziennie jadą rowerem lub idą pieszo do szkoły właśnie „Nadwiślanką”, a od Górek aż do skrzyżowania „801” z ul. Wyszyńskiego nie ma chodnika, ścieżki rowerowej, oświetlenia ani nawet pobocza. To bardzo niebezpieczny odcinek – podkreśla jedna z mieszkanek Górek.
Głos mieszkańców
– Mam dla mieszkańców dwie świetne wiadomości! Ruszyło w sprawie drogi „801” – napisał w mediach społecznościowych Marek Banaszek, burmistrz Józefowa, który w poniedziałek, 13 lutego prowadził rozmowy z Tomaszem Dąbrowskim, wicedyrektorem mazowieckiego zarządu dróg. Po wieloletnich apelach miasta, głos samorządowców i mieszkańców wreszcie został usłyszany. Zarządca „801” nareszcie podjął decyzję, o tym, że w tym roku ruszy przetarg na dokumentację przebudowy „Nadwiślanki", a do czasu zakończenia inwestycji na trzech skrzyżowaniach pojawi się sygnalizacja świetlna.
Gdzie będzie sygnalizacja świetlna?
– Województwo Mazowieckie finalizuje rozmowy z Warszawą w sprawie wspólnych prac przy przebudowie „Nadwiślanki”. To sprawa, która ciągnie się już naprawdę bardzo długo i niemal zwątpiliśmy w jej realizację. Droga „801” ma iść w nowym śladzie i odciążyć ruch na trasie Nadwiślańskiej, który z każdym rokiem jest coraz większy – podkreśla burmistrz Marek Banaszak. I dodaje, że na przełomie kwietnia i maja ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację przebudowy trasy „801”.
– Do chwili, gdy pojedziemy nową trasą, jest jeszcze długa droga, ponieważ w przetargu wyłoniony zostanie wykonawca dokumentacji inwestycji, co pozwoli na ruszenie w kierunku decyzji środowiskowych, a to długotrwały i pracochłonny etap – wyjaśnia burmistrz. I dodaje, że dopiero potem można opracować projekt przebudowy drogi i ją wybudować. – Cała procedura, prace projektowe i budowlane to kilka lat. Problem dużego ruchu, przekraczania prędkości, bezpieczeństwa pieszych jest tu i teraz – wyjaśnia burmistrz Banaszak. I zapewnia, że jeszcze w tym roku na trzech newralgicznych skrzyżowaniach pojawi się sygnalizacja świetlna. Chodzi o skrzyżowania „801” z ul. Graniczną, ul. Wyszyńskiego oraz ul. Górczewską.
Napisz komentarz
Komentarze