Miasto nigdy jeszcze nie było tak mocno zakorkowane, jak w tym roku, gdy równocześnie rozpoczęto dwie inwestycje drogowe w centrum Otwocka w okresie zimowym. Otwocki ratusz wybudował rondo na skrzyżowaniu ul. Andriollego i ul. Hożej, natomiast starostwo, we współpracy z miastem, obecnie prowadzi modernizację ul. Powstańców Warszawy na odcinku od ul. Armii Krajowej aż do ul. Wawerskiej przy ul. Wiejskiej. W ramach tego zadania, już wybudowano dwa z planowanych trzech rond (jedno znajduje się w okolicy poczty, a drugie na skrzyżowaniu z ul. Szkolną). Obecnie kończy się budowa ronda przy banku. Wykonawcą tych prac jest firma Towemo.
Warto przypomnieć, że na ul. Andriollego, na odcinku od nowego ronda w kierunku bazarku przy ul. Pod Zegarem, od lipca trwa budowa sieci kanalizacyjnej, którą realizuje Otwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (prace mają zakończyć się we wrześniu).
Co się zmieni po zakończeniu inwestycji w centrum?
Na zamkniętym odcinku ul. Andriollego do skrzyżowania z ul. Hożą, gdzie kierowcy zorganizowali parking, przewidziane jest „odświeżenie” jezdni. Droga została uszkodzona przez ciężki sprzęt budowlany, dlatego niedługo na tym fragmencie drogowcy położą nowy asfalt.
W centrum miasta planowane są także zmiany w organizacji ruchu. Na ul. Andriollego, w rejonie małpiego gaju w kierunku bazarku, przez ostatnie lata obowiązywał ruch jednokierunkowy. Jednak teraz to się zmieni. O to jak będzie wyglądał ruch od skrzyżowania do bazarku, „Przegląd” informował pod koniec sierpnia. – Po zakończeniu budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Powstańców Warszawy i ul. Andriollego, ruch na ul. Andriollego od nowego ronda do ul. Pod Zegarem będzie dwukierunkowy, zgodnie z nowymi planami opracowanymi przez Powiatowego Inżyniera Ruchu – potwierdza biuro prasowe otwockiego ratusza.
Kiedy centrum będzie ponownie przejezdne?
Obecnie trwa finalizacja budowy ostatniego ronda na ul. Powstańców Warszawy (przy banku), gdzie wcześniej istniała sygnalizacja świetlna. Rondo jest już prawie gotowe – posadzono tam nawet rośliny. Wykonawca rozpoczął również układanie nowej warstwy asfaltu. – Inwestycja ma zakończyć się na przełomie września i października – zapewnia otwocki starosta Krzysztof Szczegielniak. I dodaje, że po zakończeniu robót i otwarciu ronda dla ruchu, rozpocznie się budowa kolejnego ronda w innym rejonie miasta.
Z mapy drogowej Otwocka zniknie kolejne skrzyżowanie, gdzie obecnie działa sygnalizacja świetlna. Modernizacja skrzyżowania ulic Karczewskiej, Matejki i Batorego była planowana od kilku lat, ale dopiero w tym roku udało się rozstrzygnąć przetarg. Wykonawca jest już gotowy do rozpoczęcia prac przy szpitalu powiatowym i czeka na zielone światło od starostwa. Wykonawcą jest firma Tomiraf z Woli Karczewskiej, która wygrała wiele przetargów dotyczących remontów dróg miejskich i powiatowych, wcześniej wykonała m.in. modernizację ul. Andriollego przy parku i SP nr 12, ul. Warszawską w Śródborowie oraz wybudowała rondo na skrzyżowaniu ul. Andriollego i ul. Hożej. Teraz za kwotę około 5,7 mln zł przebuduje skrzyżowanie na ul. Matejki i ul. Batorego przy szpitalu powiatowym. – Na tym skrzyżowaniu powstanie rondo o większej koronie niż te, które znajdują się w centrum Otwocka – mówi starosta Krzysztof Szczegielniak.
Rondo i zatoka autobusowa
Przebudowa skrzyżowania przy szpitalu powiatowym obejmuje kompleksowy zakres prac, w tym budowę ronda oraz dostosowanie dróg dojazdowych, chodników i ścieżki rowerowej. Dodatkowo planowane jest wybudowanie miejsc postojowych oraz zatoki autobusowej. Inwestycja uwzględnia także stworzenie systemu odwodnienia, w tym drenów, studni i wpustów chłonnych, a także krytych rowów. Wykonawca będzie odpowiedzialny za modernizację sieci elektroenergetycznej, telefonicznej i wodociągowej. Na zakończenie prac przewidziano wykonanie oznakowania poziomego przy użyciu technologii grubowarstwowej. Warto podkreślić, że inwestor zastrzegł sobie prawo do wstrzymania prac w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych w okresie zimowym.
Jak będzie wyglądać tymczasowa organizacja ruchu?
Czasowa organizacja ruchu będzie istotna nie tylko dla mieszkańców Karczewa, którzy korzystają z komunikacji miejskiej dojeżdżającej do PKP Otwock, ale także dla rodziców dzieci, które od września uczęszczają do nowego żłobka miejskiego przy ul. Karczewskiego (teren OPWiK). Szczegóły dotyczące tymczasowej organizacji ruchu zostaną zaproponowane przez wykonawcę, ale wstępnie rozważa się możliwość poprowadzenia objazdu ulicami Andriollego, Ślusarskiego oraz Kard. Wyszyńskiego. Najważniejsze jednak, że centrum będzie już całkowicie przejezdne!
Gdzie powinny być kolejne ronda w mieście?
Po tym, jak opublikowaliśmy m.in. artykuł o zdarzeniu drogowym przy targowisku miejskim, w internecie rozgorzała dyskusja na temat budowy kolejnych rond. Według mieszkańców kolejne powinno powstać właśnie na skrzyżowaniu ul. Batorego i ul. Przewoskiej przy targowisku.
Jakie jest Wasze zdanie? Czekamy na Wasze komentarze pod artykułem.
Napisz komentarz
Komentarze