W piątek (4 października) PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nowe tory i nowoczesne przystanki między Wawrem a Otwockiem.
[AKTUALIZACJA]
Koniec z problemem braku miejsc parkingowych przy stacji PKP Świder!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej na odcinku od Anina do stacji Otwock-Świder. Dzięki rozmowom z przedstawicielami PKP prowadzonym w ubiegłych latach, uwzględniono sugestie dotyczące modernizacji stacji PKP Otwock-Świder jak i okolicznej infrastruktury. Zmieniono projekt tak, aby nie tylko przywrócić do użytku dawną kasę biletową i uzbroić ją w niezbędne media, ale również wybudować (na koszt PKP) bezpieczne dojścia do peronów oraz stworzyć około 60 dodatkowych miejsc parkingowych.
Nowy parking będzie częścią systemu "Parkuj i Jedź" (P+R), co pozwoli rozwiązać problem parkowania na pobliskich ulicach. Dodatkowo, zaplanowano budowę przejść podziemnych przy ul. Jasnej i ul. Jana Pawła II, co ułatwi dostęp do stacji – poinformował 11 października na swoim profilu Prezydent Otwocka Jarosław Margielski
Ruszył przetarg na kolejną dużą inwestycję – budowę nowych torów i przystanków między Warszawą Wawer a Otwockiem. Projekt zakłada rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych, likwidację przejazdów kolejowych, budowę tuneli oraz przebudowę ośmiu przystanków. Na każdym z nich pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej, co znacznie podniesie komfort podróży.
To ważna informacja dla pasażerów kolei. W ramach projektu zostaną zlikwidowane cztery przejazdy kolejowe, a zamiast nich powstaną wygodne tunele – w Radości na ul. Panny Wodnej, Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie na ul. Cichej – Matejki oraz wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa na ul. Werbeny – Brucknera.
Przebudowy doczeka się również osiem przystanków, w tym w Aninie, Międzylesiu, Radości, Miedzeszynie, Michalinie, Świdrze i Józefowie oraz stacja w Falenicy. Na każdym z nich pojawi się nowoczesny system informacji dla pasażerów.
Przebudowa mostów i nowe przejścia podziemne
W planach jest również budowa 20 nowych przejść podziemnych, w tym sześć z nich w lokalizacjach wyznaczonych wspólnie z lokalnymi samorządami oraz przebudowa istniejącego przejścia na stacji w Falenicy.
Przebudowie i modernizacji zostaną poddane istniejące mosty na rzece Świder i dodatkowo będą wybudowane nowe. Dla komfortu mieszkańców wzdłuż torów pojawią się ekrany akustyczne porośnięte zielenią.
Umowy z wykonawcami mają być podpisane w 2025 roku, a cała inwestycja ma potrwać do 2028 roku. Jej szacowana wartość to 1,8 mld zł. Inwestycja ubiega się o współfinansowanie w ramach FENIKS
To nie koniec dobrych wieści – na trasie Warszawa Wschodnia – Wawer zakończono już modernizację przystanków, a kolejne prace są w toku. Wszystko to ma na celu nie tylko poprawę komfortu pasażerów, ale też przyspieszenie transportu towarowego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły w tym roku postępowania przetargowe o wartości 11,8 miliarda złotych. Do końca roku planowane jest ogłoszenie kolejnych zamówień i osiągnięcie łącznego pułapu 17,5 miliarda złotych w 2024 r.
Napisz komentarz
Komentarze