Reklama

Wydział bez kolejek?

W połowie października Paweł Walo, członek zarządu powiatu otwockiego, zrelacjonował wizyty w Wydziale Komunikacji. Według jego obserwacji kolejki znacznie się zmniejszyły.
Wydział bez kolejek?

Problem z długim czasem oczekiwania na załatwienie spraw urzędowych omawiany był szeroko w mediach społecznościowych. We wrześniu wprowadzono usprawniania, które miały ten czas skrócić. Pojawiły się m.in. nowa poczekalnia i wsparcie pracownika, który pomaga w szybszym załatwieniu spraw. Efekty już widać.

– Przez ostatni miesiąc kilka razy dziennie zaglądałem do Wydziału Komunikacji, by sprawdzić, czy wprowadzone przez nas zmiany działają. Okazuje się, że działają! Kolejek praktycznie brak. Pojawiają się czasem, gdy wszyscy chcą na raz z samego rana załatwić sprawę, ale to jest normalne. Pamiętajmy, że by zarejestrować pojazd nie muszą Państwo przychodzić do urzędu! To wszystko można załatwić przez internet, wysyłając skany dokumentów i odbierając dokumenty kurierem! – napisał 16 października Paweł Walo.

Tę obserwację potwierdza też rzecznik prasowy w Starostwie Powiatowym w Otwocku, Rafał Skwiot.

– Obecnie kolejki w Wydziale Komunikacji są zauważalnie krótsze w porównaniu do okresu  przed wprowadzeniem zmian. Z pewnością wpływ na to miało zatrudnienie dodatkowych pracowników, oddzielne stanowisko dla przedsiębiorców i zmiany w systemie kolejkowym. Aktualnie czas oczekiwania na załatwienie spraw jest również bardziej przewidywalny. A warto przypomnieć, że Wydział dziennie obsługuje od 300 do 400 osób – podkreśla Rafał Skwiot.

Rejestracja pojazdu przez internet

Wiceprezydent przedstawił też zmiany, które wprowadzono w Wydziale w ostatnich tygodniach. To głównie dzięki nim, jak podkreśla starostwo, udało się rozładować kolejki.

– Tak, wprowadzone zmiany przyniosły widoczny efekt. Termin załatwiania spraw uległ znacznemu skróceniu, co pozytywnie wpłynęło na obsługę mieszkańców – podkreśla rzecznik prasowy.

Dodatkowo część mieszkańców dała się przekonać do załatwienia spraw przez internet.

– Mieszkańcy chętnie korzystają z możliwości załatwiania spraw przez internet. Warto jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach, takich jak rejestracja pojazdu, trzeba dostarczyć oryginały dokumentów, np. fakturę zakupu lub umowę. Dokumenty można przekazać osobiście albo wysłać pocztą. Co więcej, podczas rejestracji pojazdu trzeba osobiście odebrać lub zalegalizować tablice rejestracyjne w Wydziale Komunikacji, chyba że zrobi to pełnomocnik. Istnieje też możliwość przesłania i odbioru dokumentów przez pocztę lub kuriera, ale mieszkańcy rzadko korzystają z tej opcji – dodaje Rafał Skwiot.

Wydział komunikacji w Otwocku / fot. Paweł Walo
Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama